Gavsı Sani’ye Dair (ks)


bir sohbet…..4

Seyyid Abdulhalim buyurmus;Afrikadan daha gelecekler diye, böyle hizmet görmedim ben aglasak yeridir, herseyi ümmet-i Muhammed icin.
Kiymet bilelim böyle Sultan bize hizmet ediyor, onun bizden bekledikleri var “Gayret” misal.
Rabbim Sultanimiza uzun hayirli ömür versin.
Iki cihanda ayirmasin,Ya Rabb!Sultanimiza karsi utandirma,layik sofi eyle

Yeterki üzmeyelim onu.

Hakkini ödeyemeyiz ana babandan cok hakki var üzerimizde
Anlayana ne hos


SİLSİLE-İ SADATI KİRAM (MENZİL)

Hz. Muhammed (sas)

Hz. Ebubekr Sıddık (ra)

Selman-ı Farisi Hz. (ra)

Ebu Muhammed Kasım Hz. (ra)

İmam Cafer-i Sadık Hz. (ra)

Bayezid-i Bistami Hz. (ks)

Ebu Hasen Harakani Hz. (ks)

Ebu Ali Farmedi Hz. (ks)

Hace Yusuf Hemedani Hz. (ks)i

Abdülhalık Gücdevani Hz. (ks)

Hace Arif-i Rivegeri Hz. (ks)

Hace Mahmud İnciri Fağnevi Hz. (ks)

Hace Ali Ramiteni Hz. (ks)

Muhammed Baba Semmasi Hz. (ks)

Seyyid Emir Külal Hz. (ks)

Şah-ı Nakşibend Hz. (ks)

Alaeddin Attar Hz. (ks)

Yakub-i Çerhi Hz. (ks)

Ubeydullah Ahrar Hz. (ks)

Mevlana Muhammed Zahid Hz. (ks)

Mevlana Derviş Muhammed Hz. (ks)

Hace Muhammed Emkeneki Hz. (ks)

Muhammed Baki Billah Hz. (ks)

İmam-ı Rabbani Hz. (ks)

Muhammed Ma’sum Hz. (ks)

Mevlana Muhammed Seyfeddin Faruki Hz. (ks)

Seyyid Nur Muhammed Bedauni Hz. (ks)

Mirza Mazhar Can-ı Canan Hz. (ks)

Abdullah-ı Dıhlevi Hz. (ks)

Mevlana Halid-i Bağdadi Hz. (ks)

Mevlana Seyyid Abdullah Hakkari Hz. (ks)

Seyyid Taha Hakkari Hz. (ks)

Seyyid Sıbgatullah Arvasi Hz. (ks)

Abdurrahman Tahi Hz. (ks)

Fethullah Verkanisi Hz. (ks)

Muhammed Diyaeddin Nurşini Hz. (ks)

Ahmed Haznevi Hz. (ks)

Gavs Seyyid Abdulhakim Bilvanisi Hz. (ks)

Seyyid Muhammed Raşid Hz. (ks)

Gavs-ı Sani Seyyid Abdulbaki Hz. (ks)

gavsı sani ks hz’lerinin bir sohbeti….

Şah-ı Nakşibend Hz. (ksa) bir gün vird çekiyordu.
Bir ses işitti.
Ses dedi; ey kulum ben senden razıyım.
Geçmiş günahlarını ve gelecek günahlarını affettim.
Yeter artık vird çekme dedi.
Şah-ı Nakşibend (ksa) Hz.leri dikkat etti, ses tek noktadan geliyordu. Baktı sağından, solundan, arkadan, önden, alttan ve üstten gelmiyor. Sadece tek bir noktadan geliyordu.
Şah-ı Nakşibend (ksa) Hz.leri Şeriat ilmine vurdu, dedi ey iblis sen şeytansın.
şeytan; nerden anladın, şeytan olduğumu,

Şah-ı Nakşibend (ksa) Hz.leri dedi;

(Benim Rabbimin sesi her yönden ve aynı anda gelir.) seninki tek bir noktadan geliyor.
Sağ elini yukarı kaldırıp, elindeki vird tesbihini bir vurdu, şeytanın arşını kırdı, tuz budak etti, ilmi sayesinde.
İlim nurdur, ışıktır.
Onun için herkes ilim yapacak, okuyacak, öğrenecek.
Bir taksinin her şeyi olsa farı olmazsa yol gidemez.
İşte insanda da ilim olmazsa her yer karanlıktır.
Kısa zamanda tepe takla gider.
İşte Şah-ı – Nakşi – bend – (ksa) Hz.leri denilmesindeki sebep budur. İlmiyle şeytanın levhini kırmasından sonra, Allahu-Teala Azimüşan Şah-ı Nakşibend (ksa) Hz.lerinin kalp kulağına, Ey kulum ilmin ile öyle bir sed çektinki, iblis bu seti kıyamete kadar aşamaz.
Gavs Sani hz leri açıkladı; “

Şahı, en ulu yüksek, Nakşi gizli, Bend set, yani maneviyattan yapılmış gizli aşılmayan yüce, ulu sed anlamına gelir. Bu sed Allah (cc) Seddidir

gavsı sani kz hz lerinin babalarına ks dair bir sohbet…

babaları Gavs Abdülhakim El hüseyni Hz. sohbetler kitabında der ki: Bir insana dünyada verilebilecek 3 büyük nimet vardır.

Birincisi Müslüman olmak,

ikincisi Hz. Muhammed (SAV) efendimize ümmet olmak,

üçüncüsü de Nakşibendi olmak.

bir sohbet…

Bu dünya bir han gibidir; ahiret yolcusu bütün hazırlığını bu handa yapmalıdır.Yolda tedarik görülmez.
Zira kervan yola çıkmıştır. Ölümle başlayan bir yolculuğun geri dönüşü yoktur.
Yola çıkan kimsenin,hedefine ulaşması için belli bir yol ve usul takip etmesi gerekir.
Başı boş ve hedefsiz yol giden kimsenin hedefine varması mümkün değildir.
Onun nereye varacağı da belli olmaz.Allah yolu da böyledir.

O yol da Hz. Rasulullah (s.a.v) ın izinden başka Allah’a giden bir yol ve kapı yoktur.
Hz. Rasulullah’ın (s.a.v) hayatını yaşamak için de ulu Sadatlara uymak gerekir.
Hz. Peygamber’e (s.a.v) hakkıyla uymanın en güzel yolu,sünnet üzere yaşayan sadatları takip etmektir.
Sadatlar, sünnet-i seniyyeyi kal olarak değil,hal olarak yaşar ve yayarlar.
Onlara uymakla iman selameti ile ölmek nasib olur.
Böylece ebedi ahiret yolculuğu iman ile başlamış olur.
En büyük saadet te budur.

gavsı sani ks

gavsı sani ks hz lerinin 2006 ist. tepeören sohbeti….1

GAVS HZ.LERİ BUYURDULAR

ALLAH’U TEALA ŞART KOYMUŞTUR.BUNUN İÇİN BİZDE DAİMA KONTROL ALACAĞIZ.
ŞEYTANA BIRAKMAYACAĞIZ.
NEFSE BIRAKMAYACAĞIZ.
O NEFS DÜŞMANDIR, DÜŞMAN
DÜŞMANINA ACIMAZ, DÜŞMAN
DÜŞMANDAN HAYR GELMEZ.
DAİMA KÖTÜLÜK İSTER.
KUR’AN-I KERİM’DE ALLAH’U TEALA
“İNNENNEFSE LE EMMARATÜN BİSSUİ”
NEFSİ EMMARE DAİMA İNSAN
KÖTÜLÜK İSTER,HAYR İSTEMEZ.
ÇÜNKÜ DÜŞMANDIR.
ALLAH’U TEALA ,İNSAN BİR
DÖNERSE ALLAH’U TEALA’YA
ALLAH’U TEALA ON HASENE VE
İKRAMLA GELİR.BİR İNSAN
ALLAH’U TEALA’YA BİR KADEME
GİDERSE ALLAH
DÜNYA ÇOK KÖTÜDÜR,İNSANA
ZARAR VERİR HATTA PEYGAMBER
(S.A.V): “DÜNYA MİHNETLİ DÜNYA
LANETLİDİR.BÜTÜN GÜNAHLAR
ONDAN KAYNAKLANIR.”
DÜNYADAN KENDİNİ MUHAFAZA
ETMEK ŞARTTIR.

gavsı sani ks hz lerinin 2006 ist. tepeören sohbeti…2

DİKKATLİ OLACAKSINIZ,NİYETİ
ALLAH RIZASI EDİP ÇALIŞMAK
LAZIM.ÇALIŞMAKLA ÇOK BÜYÜK
MENFAAT OLUR. …….
GÜNDÜZ GECE ÇALIŞMAMAMIZ
GEREK,ÇÜNKÜ GAYE ; PEYGAMBER
(S.A.V)İN KEYFİNİ YERİNE GETİRMEK SONRA PEYGAMBER (S.A.V)
KENDİ ÜMMETİNE ÇOK DÜŞKÜN,
BAŞKA PEYGAMBERLER GİBİ DEĞİL
KIYAMET GÜNÜ BÜTÜN
PEYGAMBERLER ….
KIYAMET GÜNÜALLAH’U TEALA
İNSANA EZİYET VERMEZSE CENNETE GİRERSE O DÜNYAYA BOŞUNA GELMEZ.EZİYET
GÖRÜNCE YORULUNCA,İNSAN RAHAT OTURUNCA O RAHAT İNSANIN HOŞUNA GİDER

gavsı sani ks hz lerinin 2006 ist. tepeören sohbeti…3

KIYAMET GÜNÜ ALLAH’U TEALA

İNSANLAR ÖNCE PEYGAMBERLER
ARŞI ALA’YA …….
“YA RABBİ BENİ AFFET,NEFSİMİ
KURTAR”DİYE AĞLIYORLAR.SADECE BİZİM PEYGAMBERİMİZ(S.A.V) “YA RABBİ
BENİM ÜMMETİMİ KURTAR”DİYOR.
KENDİ NEFSİNİ İSTEMİYOR,KENDİ
ÜMMETİNİ İSTİYOR.
BİZDE O’NUN İÇİN ÇALIŞACAĞIZ.
SONRA ÇOK SEVER BAŞKA ÜMMETLER GİBİ DEĞİL,BUNUN İÇİN O’NUN KEYFİNİ GETİRECEĞİZ.
SONRA PEYGAMBER (S.A.V) ALLAH’U TEALA’YA DUA EDER:
“YA RABBİ BENİM ÜMMETİMİN ÖMRÜNÜ EN KISA VERMİŞSİN, KIYAMET DE YAKLAŞIYOR,

NE KADAR KÖTÜLÜK VARSA
KIYAMET İÇERİSİNDE HEM DÜNYA ÇOK KÖTÜ OLUYOR HEM DE ZAMANI DA ÇOK
KISADIR.KISA ZAMANDA VEFAT EDİYORLAR GİDİYORLAR HEM DE SEVAPLARI
AZDIR,KIYAMET GÜNÜ PEYGAMBERLERİN KARŞISINDA BENİM ÜMMETİMİN SEVABI
AZDIR DİYE BEN UTANIYORUM.
İSTİYORUM Kİ ÜMMETİM DE BİRAZ FAZLA OLSUN DİYE YA RABBİ İSTİYORUM.HEM
ONLARIN ZAMANI KISA HEMDE EN KÖTÜ ZAMANDA YAŞIYORLAR HEMDE SEVAPLARI
AZ OLUYOR BEN UTANIYORUM” DİYE DUA EDECEK.

gavsı sani ks hz lerinin 2006 ist. tepeören sohbeti…4

ONUN İÇİN ALLAH’U TEALA PEYGAMBER(S.A.V) ÜMMETİN İÇİN
ÖTEKİ PEYGAMBERLER DE BİR GÜNAH BİR GÜNAH İDİ BİR HAYR DA BİR
HAYRDI,BİR HAYR YAPANA BİR HAYR VERİYORDU ALLAH’U TEALA
BİR GÜNAH BİR GÜNAH
AMA PEYGAMBER(S.A.V) HAYRINI
KARŞILAŞTIRMAKİÇİN ALLAH’U TEALA O’NA MÜKAFAT VERMİŞ.BİR SEVAP ON
SEVAP YAZIYOR EN AZ
BAZEN DE BİN YAZIYOR,BİN BEŞYÜZ YAZIYOR,BİR TRİLYON SEVAP
ONUN İÇİN MESELA İNSAN MEKKE’ DE BİR TAVAF YAPARSA,BİR LAFZI CELAL
SÖYLERSE SANKİ YÜZBİN SEVAP ALLAH’U TEALA BUNU YAZDIRIYOR.DEMEK Kİ
BİRE YÜZBİNDİR.MEDİNE’DE BİR YÜZBİN SEVAP O KADAR SEVABI BOLDUR.
BİR KELİME LAFZA-İ LAFZA-İ CELAL SÖYLERSE SANKİ 100 BİN SEVAP.ALLAHU
TEALA BUNU YAZIYOR DEMEK Kİ;1’E 100 BİNDİR.
.
MEDİNE’DE 1’E 100 BİN SEVAP.
O KADAR SEVABI BOLDUR.

gavsı sani ks hz lerinin 2006 ist. tepeören sohbeti…5

BİR KELİME LAFZA-İ CELAL SÖYLERSE MEKKE’DE SANKİ
100 BİN KELİME SÖYLEMİŞ GİBİ ALLAHU TEALA YAZDIRIYOR
NORMAL BİZİM HERKES
KENDİ MEMLEKETİNDE
BİR KELİME SÖYLERSE
10 YAZDIRIYOR
BİR DE ALLAHÜ TEALA
İNSANIN KALBİNE BAKAR
BU KALPTE DÜŞÜNCE
HARAM DÜŞÜNCELERDEN OLURSA
KÖTÜ DÜŞÜNCE KALBİNE GELİRSE
ALLAHU TEALA YAZDIRMAZ.
SEVAP OLURSA YAZDIRIR.
HAYIR OLURSA YAZDIRMAZ
SONRA KALP ALLAHÜ TEALA’NIN
AZAMETİNİN ELİYLE YAPILMIŞTIR.
KENDİ ELİYLE YAPIYOR
ONUN İÇİN ALLAHÜ TEALA
HARAM NİYETİYLE
YAZDIRMAZ;
HAYRI SADECE YAZDIRIR
MESELA İNSAN NİYET EDERSE
“YA RABBİ BEN SENİN İÇİN BU ŞEYİ
YAPACAĞIM.
BU CAMİYİ YAPACAĞIM.
MEKKE’YE GİDECEĞİM
BÖYLE BİR NİYET EDERSE
10 (SEVAP) YAZDIRIR.
ONU MUHAFAZA ETTİRİR
AMA BİR İNSAN GÜNAHA
NİYET EDERSE,BEN FALAN ADAMI
HAŞA NEÜZÜ BİLLAH
ÖLDÜRECEĞİM (DİYE)
HAREKET DE EDİYOR.
AMA VURUŞMA OLMUYOR.
VURUŞMA OLURSA MELEKLER
YAZIYOR.NİYET EDİYOR;
FALAN ADAMI ZÜLÜM
YAPACAĞIM,
FALAN ADAMA ŞUNU YAPACAĞIM
DİYE HAREKET EDİYOR.YİNE ALLHU
TEALA YAZDIRMIYOR.YAPMAZSA
YAZDIRMIYOR.ALLAH SEVAP
OLURSA HEMEN YAZDIRIR.
YAPARSA 10, YAPMAZSA 1
(SEVAP) TIR.

gavsı sani ks hz lerinin 2006 ist. tepeören sohbeti…6

DAİMA İNSAN KALBİNDE NİYET
OLMASI LAZIMDIR.YAPARSA, ÇOK
İŞ YAPARSA,ALLAHU TEALA ÇOK
SEVAP VERİR.YAPMAZSA…..
GAVS HZ.SÖZÜ;BİZ HER SENE
HACCA NİYETİ YAPIYORUZ.
DAİMA NİYETİMİZ,KALBİMİZ,
BU SENE GELİNCE DE HACCA
GİDECEĞİM.EĞER ALLAHÜ TEALA
NASİP EDERSE ALLAHÜ TEALA
YAZDIRIR. NASİP OLMAZSA
ALLAHÜ TEALA…
DAİMA İNSAN O NİYETLE
İNSAN ŞEY (AMEL) YAPSIN.

SİZİN GELDİĞİNİZE ÇOK
MEMNUN KALDIK.ALLAHU TEALA
SİZDEN RAZI OLSUN GELDİNİZ.
BİZİM SİZE RİCAMIZ ŞUDUR;
NİYETİNİZ ALLAH RIZASI İÇİN
ÇALIŞACAKSINIZ.ALLAH RIZASI İÇİN YOLA GİDELİM. ALLAH İÇİN KALBİNDEN
NİYET EDELİM Kİ;
ALLAHÜ TEALA BU ŞEYLERİ BİZE
NASİP ETSİN.

gavsı sani ks hz lerinin 2006 ist. tepeören sohbeti…7

ANİ TÜRKİYENİN HER YERİNDEN GELDİNİZ.ALLAHÜ TEALA HER KADEMDEN (
ADIMDAN ) ALLAHÜ TEALA 10 SEVAP YAZDIRSIN.FAKAT BU NİYET ALLAH RIZASI
İÇİN OLMAYANLARI ÇIKARTIP ATALIM.

YA DA HAYIR OLSUN.
YALNIZ ÇALIŞMANIZI İSTİYORUZ
Kİ;PEYGAMBER(SAV)’İN KEYFİNİ
GETİRSİN.PEYGAMBER (SAV)’ BEYZA YÜZLE O’NUN HUZURUNA GİDELİM.BEYAZ
YÜZLE O’NUN KEYFİNİ GETİRELİM.SONRA ALLAHÜ TEALA PEYGAMBER (SAV) İÇİN
ÇOK ŞEYLER VERMİŞ.

SONRA EN BÜYÜK
PEYGAMBERLERDEN BİRİSİDİR.
O’NA ALLAHÜ TEALA ÇOK
BÜYÜK MAKAM VERMİŞ,
BÖYLE İNSANLARDAN,BÖYLE PEYGAMBERLERDEN O’NUN GİBİ KİMSEYE MAKAM
VERMEMİŞTİR.EN BÜYÜK PEYGAMBERLERDEN BİRİ,

ONUN İÇİN ÜMMETİ DE
BÖYLE SADIK OLSUN.ZATEN
BU TARİK-İ NAKŞİBENDİ
TARİK-İ MÜSTAKİMDİR.
SADIK BİR YOLDUR.
SONRA EN SADIK YOLDUR.
EBU BEKİR-İ SIDDIK YOLUDUR.
O SIDKI İLE GİDİYOR.
O SIDK İLE SADIK OLMAK
ŞARTTIR

gavsı sani ks hz lerinin 2006 ist. tepeören sohbeti…8

SADIK OLALIM Kİ;
BİZ MENFAAT BULALIM.
PEYGAMBER(SAV)ÜMMETİ DE
MENFAAT BULSUN. ALLAHU TEALA BU TARİKATI MÜSTAKİMİ BİZE NASİP ETSİN,
BU TARİKATI MÜSTAKİMİ DEVAM ETTİRSİN.
KİYAMETE KADAR

BİZİ PEYGAMBER (SAV) NİN
ŞEFAATİNDEN AYIRMASIN.
BU SAADATI NAKŞİBENDİNİN GÖLGESİNDEN AYIRMASIN.
BU PEYGAMBER (SAV)’İN YOLUNDAN DA AYIRMASIN.
SAADATI NAKŞİBENDİNİN YOLUNDAN

TARİKATI MÜSTAKIMDEN
AYIRMASIN ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN.ALLAH BİZ DE SİZ DE
PEYGAMBER(S.A.V)İN HUZURUNA GİDELİM.HEPSİ GAYE ODUR.HEPSİ ONUN İÇİN
ÇALIŞACAĞIZ HEPSİ ONUN İÇİN GAYRET GÖSTERELİM.

gavsı sani ks hz lerinin 2006 ist. tepeören sohbeti…9

BİZ ÇOK BÜYÜK BİR DARDAYIZ, ÇOK BÜYÜK BİR KIYAMET GÜNÜNÜN EN DEHŞETLİ
EN ZAHMETLİ EN TEHLİKELİ ZAMANINDAYIZ.BU TEHLİKELİ ZAMANDA ÇALIŞMAK
ŞARTTIR.GÜNDÜZ GECE ÇALIŞALIM.SONRA ÇALIŞMAK,ALLAH’U TEALA ÇOK
SEVER,SADATLAR DA ÇOK SEVER.

ONUN İÇİN DÜNYA DEĞİLDE AHİRET İÇİN ALLAH’U TEALA’NIN HUZURUNA GİTMEK
İÇİN,SADATLARLA BERABER OLMAK İÇİN ALLAH’U TEALA BU YOLU BU TARİKATI
BİZE NASİP ETSİN.HİÇBİR KULUNU BIRAKMASIN.

ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN ALLAH MUHAFAZA ETSİN.İNŞAALLAH KIYAMET GÜNÜ
BİRLİK BERABERLİK İÇİNDE OLURUZ.ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN.ALLAH MUVAFFAK
ETSİN…
AMİN !

GAVS’LIK MESELESİNE DAİR…

Tasavvufta ki kurallardan birisi de eğer kişi kendisinde olmayan bir hali varmış gibi gösterirse yahut varmış gibi anlatırsa artık o hal kendisine haram olur. Yani eğer ileri de o hali yaşayacağıda varsa belirli bir makama geleceğide varsa bunlar kendisine haram kılınır. Gavs olmayan kamil bir mürşid’e Gavs diye ya da kendisinde bulunmayan başka bir makamla hitap edildinde Kamil Mürşit bu hali üzerine almaz ve düzeltir Ben Gavs değilim der. Bunun günümüzde tatbikini yapmak mümkün. Sultanımızın Gavs olduğunun delillerinden birisi de kendisine Gavs diye hitap edildiğinde bunu sükunetle karşılamasıdır. Cenabı Hak bizleri yolundan, Efendimiz Hz.Muhammed (SAV) ın yolundan Gavs’ımızın kapısından, himmetinden, bereketinden ayırmasın inşallah. Amin

(GAVS NEDİR?….

Gavs, tasavvufta büyük rütbelerden birisidir.

Kelime manası ile yardımcı demektir. Daha pek çok manası vardır.

Ama bu kadarı ile yetinelim inşaallah.)

gavsı sani ks hz lerinden bir kıssa…

Gavs Sani Hz. leri hatme sonrası gözlerini kapatıp biraz bekledikten
sonra sohbete devamla buyurdular;

Dünyada gelmiş geçmiş insanlar içinde en fakiri İsa a.s dı. Allahu Teala
c.c. onun gibi fakirini ne hulketti ne de edecektir.Yiyeceklerinin yüzde
sekseni otlardandı.

Bir gün çöle çıktı, uzakta çok güzel bir kız gördü.Üzerinde altın, zümrüt
vardı ve elbiseleri altın sırmalıydı. Bu kız çok güzeldi. Hz. İsa a.s ona
aşık oldu.Kızın peşinden koştu. O yaklaştıkca kız da uzaklaşıyordu.
Hz. İsa onu bir türlü yakalayamıyordu. Kız dönüp Hz.İsa a.s.,

-Sen şimdi beni yakalayamazsın ama seneye bugün, bu saatte, bu dakika
bu saniye burada olursan o zaman sana varacağım ve sendan hiç ayrılma-
yacağım. Dedi.

Hz.İsa a.s. ona çok aşık olmuştu. Hiç aklından çıkmıyordu. O günden sonra
saniyeleri dakikaları, günleri,ayları saymaya başladı. O gün, o saat, o
dakika, o saniye orada oldu. Gördü ki o genç güzel kızın yerine yaşlı,
vücudu kurtlanmış bir kadın vardı. O kadından çok sıcak havada ölmüş
bir hayvandan gelen kokunun on katından daha fazla koku geliyordu.
Hz.İsa şaş kaldı şok oldu. Bu kadından kaçmaya başladı. O kaçtıkca
kadın da bir türlü peşini bırakmıyordu. O bir peygamberdi. Hemen secdeye
kapandı.

-Ya Rabbi bu nedir? dedi.

Allahu Teala c.c. da Hz.İsa a.s.’a

-Ya İsa o dünyadır. Önce çok güzel bir kız gibi gözükür ama sonrası o
yaşlı kadın gibidir. Bulaştımı bir kere peşini bırakmaz. Kalbe inerse
çıkması zordur. Dünya kemalindedir ama bu dünyayı ahiret için kullanırsa
o zaman tamamdır. Çok çalışmak, çok gayret etmek ve sadık olmak
lazım.

YA GAVSIM

Neler aldım neymiş aşkın
Bu can sana emanettir
Ben şaşkınam biçareyim
Yardım senden ey ya gavsım

Ateşine yanıyorum
Kül olup ben bitiyorum
Ben ateşi seviyorum
Ateşinle yandır gavsım

Nefsi şeytan geldi bana
Böyle düşman yok cihanda
Kuvvetim yok kurtulayım
Kurtar beni ey ya gavsım ey ya gavsım

Ben bu gavsın dilberiyim
Deli oldum göremedim
Nur yüzün görmeye geldim
Nazar eyle ey ya gavsım

Ben hastayım biçareyim
Kalp hastası divaneyim
Doktor yoktur ne yapayım
Doktorumsun ey ya gavsım

Aşık oldum cemaline
Deli oldum divanına
İzin ver gelem yanına
Çok özledim ey ya gavsım

Kurtar bütün müridleri
Hem hasları tabileri
Asil olan sofileri
Kurtar bizi ey ya gavsım

GAVSIM BENİM

Elinde var asası
Geliyor nazlı nazlı
Seydam muhabbetin bağı
canım seydam Gavsım benim,

Sen gelince sofiler hep edepte,
Derman oluyor her derde,
Hasretin ateşi var yüreklerde,
Canım seydam Gavsım benim,

Kurban olam bir gülüşüne,
Titreriz seni her görüşte,
Yürürsün sanki başka alemlerde,
Canım seydam Gavsım benim,

Elinde açılır gonca gülleri,
Muhabbetin sarar tüm gönülleri,
Gelir onun hep sevenleri,
Canım seydam Gavsım benim,

GELİYORUM SANA

GELİYORUM GÜL DOLU BAHÇENE
ANLATIYORUM SENİ GELİP GEÇENE
NE MUTLU SENİN YOLUNU SEÇENE
NE MUTLU BİR TAS CORBANI İÇENE

GELİYORUM TÖVBE ALMAYA
DAİMA YANINDA KALMAYA
NİYET ETTİM SANA LAİK SOFİ OLMAYA
OLUPTA GÖNÜLDEN HUZUR DOLMAYA

GÜL BAHÇENDE AÇAN GONCA GÜL OLSAM
YANIP YANIP AŞKINLA KÜL OLSAM
YARADANA LAİK BİR KUL OLSAM
YANARIM SEVGİNLE AŞKINLA
ERİRİM BİTERİM BİR BAKIŞINLA
İŞLE BENİ İLMİN NAKIŞINLA
SANA LAİK BİR SOFİ OLAM

sana geldim seydam günahımla
öptüm elini sanki yeniden geldim dünyaya
allah kul olmayı rasüle ümmet olmayı bir bakışınla verdin bana
canım kurbandır seydam sana
namaz bilmezdim öğrettin bana
karanlıktaydım sen çıkardın aydınlığa
sünneti tasavvufu sen öğrettin bana
canım kurbandır seydam sana
can dayanmaz bakışına
sana gelen aşık olur mevlaya
sana giden girer sırlar deryasına
canım kurbandır seydam sana


Ayaklarım tutmasada
Belim hiç doğrulmasa
Gözlerim ama olsada
Seydam sana geleceğim

Binbir günah işlesemde
Nefsime yenilsemde
Virane olmuş gönlüm ile
Seydam sana geleceğim

Yokki başka yoldaşım
Sen oldun hep sırdaşım
Ahirette komşu olalım
Seydam sana geleceğim

Doyamadım, doyamam ben
Aşkın yaktı, sönemem ben
Tövbe ettim, dönemem ben
Seydam sana geleceğim

Bezdim dünyayla oyalanmaktan
Gül yüzüne bakarım uzaklardan
Ne olur bir kez daha davet ya Sultan
Seydam sana geleceğim

Kırmızı güller vereceğim
Nazarını bekleyeceğim
Allah Allah diyeceğim
Seydam sana geleceğim

Seyyidim Sultanım Ya Gavs-i Sani

Haneden Gelipte Nur Yağdırışın
Sofinin Gönlünü Yakıp Yandırdın
Selamı Verip Mihrapta Duruşun
Yakıyor Bizleri Ya Gavs-i Sani

Mübarek Beldeler Seninle Güldü
Hasretin Ateşi Birden Söndürdü
Gönlümüz Aşkınla Biçare Oldu
Terketme Bizleri Ya Gavs-i Sani

Geceleri Durmadan Ağlıyorsun
Günahkar Bizleri Sen Biliyorsun
Ellerin Semaya Kaldırıyorsun
Dua Et Bizlere Ya Gavs-i Sani

Nize Halimizle Sana Varırız
Nice Günahlarla Hep Yalvarırız
Kapınızda Bizler Kıtmir Kullarız
Kabul Et Bizleri Ya Gavs-i Sani

Köyünde Nisbet Feyiz Dolaşıyor
Melekler Yanında Adap Tutuyor
Ehlibeytin Reisi Sensin Diyor
Seyyidim Sultanım Ya Gavs-i Sani

Tevbe Veriyorsun Af Diliyorsun
Nazarınla Bizi Cezbediyorsun
Sofileri Sevip Gözetiyorsun
Güneşsin Bizlere Ya Gavsi Sani
Güneşsin Bizlere Ya Gavsi Sani

SOFILIGE BASLARKEN

Tam kendimi kaybettim dedigimde
Bana bir sultan var dediler
Peygamber soyundan nur yüzlü dediler
Kapisinda huzur nefis terbiyesi var dediler
Anlamadim önce kim bu dedim
O bir evliya allah dostu dediler
Nerede yasar dedim
Adiyaman menzilde dediler
Aradan biraz zaman gecti
Sonra tekrar görüstük
Bize gelin sizi bir yere götürelim dediler
Düstük peslerine girdik dergaha
Bambaska bir dunyaydi orasi huzur dunyasi
Sohbetlerimiz var gelirmisin dediler
Bir hafta sonra gittim
Sultanin vekilinden sohbetini dinledim
Dediler tövbe etmek istermisin
Isterim dedim boynumu büktüm
Ellerini tutup tövbe aldim
Elime bir kagit verdiler
Sofi olucaksin gavsimiza talebe olucaksin dediler
Adabi yaptim ve ertesi gün
Ben kaybettigim kendimi artik buluyordum
Artik icim kayniyor
Eskiden sevdigim seyleri artik sevmiyordum
Sonra birdaha birdaha gittim
Artik onlarsiz duramiyordum
Onlari gördum mü huzur buluyordum mutlu oluyordum
Hayatim tamamen degismisti
Hadi menzile sultana gidelim dedik
Elhamdülillah gittik
Icim kipir kipirdi onu görücektim
Ne yapacagimi bilmiyordum
Orda burda sarhos gibi dolaniyordum
Iste sultanimiz geciyor dediler
Kalabaligin arasina girdim
Ve iste orada benim hayatimi tamamen degistiren
Himmetiyle yardimima koşan
Bana Rabbimi Peygamberimi yeniden sevdiren
Onur yüzlü sultani gördüm
Ve yeniden inandimki obir evliyaydi o bir Allah dostuydu
Icime gercek bir sevgi huzur mutluluk doldu
Iste ben böyle Allahin yardimi ile bu guzel kapiyi,
Allah rizasi icin seven dostlari ic huzuru buldum
ALLAH HERKESE NASIP ETSIN

SULTANIM NURLAR İÇİNDE GELİYOR

Sultanım Gavsım bakın geliyor,
Sofiler pür dikkat onu izliyor,
Nazar eder diye hepsi bekliyor,
Sultanım nurlar içinde geliyor.

Bu asrın başına seçilmiş,
Allah ona irşat emrini vermiş,
Resulum bunu tasdik eylemiş,
Sultanım nurlar içinde geliyor.

O habibi kibriyanın torunu,
Hüseyin efendimin gözünün nuru,
Babası Abdulhakimin bize varisi,
Sultanım nurlar içinde geliyor.

Allah bu cihana onu seçmiştir,
Velilerin başına reis etmiştir,
Tüm veliler onu tasdik etmiştir,
Sultanım nurlar içinde geliyor.

Yürüyüşündeki heybeti görsen,
Başından çıkan nuru seyretsen,
Hele bir de aşkına dokunsan,
Sultanım nurlar içinde geliyor.

Bakışı vallahi kalbi yakıyor,
İçimizi hemen aşkı sarıyor,
Aklımızı hemen ALLAH geliyor,
Sultanım nurlar içinde geliyor.

O Allah`ı gizli zikir ediyor,
Onun kalbi safi nura benziyor,
Ona gelenlerin kalbi temizleniyor,
Sultanım nurlar içinde geliyor.

Aklı olan ona bağlanır,
Nakşi zikri ile donanır,
Efdal olanıda budur,
Sultanım nurlar içinde geliyor.

şU MENZILIN GÜLLERI

Soyu akar Rasulden,
Gönlü gecmez Menzilden,
Tövbe almis Seydasindan,
şu Menzilin gülleri.

Kuran okur dilleri,
Haramdan kacar elleri,
Zikir ceker gönülleri,
şu Menzilin gülleri.

Sadatina hizmetkar,
Sevgi saygida vefakar,
Kalbi Mevlaya asikar,
şu Menzilin Gülleri.

Gecmis yalan dünyadan,
Müjde almis Mevladan,
Hakka asik dogustan,
şu Menzilin gülleri.

şu Menzilin gülleri,
Naksinin sofileri,
Habibin kevserine,
Susamis gönülleri.

Rabbim ayirmasin,
Habibinden,sadatindan,
Varsin dünya zindan olsun,
Atmasin sofisini cennetinden.

____________________________________________

Nasihatler.Netten alıntıdır.
Allah cc hepsinden razı olsun..

Bir Cevap Yazın

